عمل لیفت سانترال لب که در واقع از نوین ترین متدهای جراحی زیبایی است ، با بالا کشیدن لب فوقانی یا به عبارتی لیفت لب بالا ، حالتی خوش فرم تر به لب ها بخشیده و زیبایی لب ها و متعاقبا چهره را دو چندان می کند. افتادگی لب فوقانی و کاهش حجم لب که می تواند ناشی از ژنتیک باشد و در برخی موارد به دنبال افزایش سن رخ می دهد ، منجر به مستور و پوشیدن ماندن دندان های پیشین فک بالا در هنگام لبخند می شود و تاثیر نامطلوبی بر زیبایی چهره می گذارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فرم لب بالای خود را دوست ندارید و تمایل به داشتن لب هایی خوش فرم تر و متعاقبا لبخندی جذاب تر دارید ، جراحی لیفت سانترال لب در گچساران ، توسط دکتر نادر موسوی ، بهترین جراح پلاستیک صورت و بینی گچساران ، می تواند کمک شایانی به شما کرده و با بالا کشیدن یا اصطلاحا لیفت لب بالا و کاهش فاصله لب فوقانی تا نوک بینی ، لبخند زیباتری به شما ببخشد. لیفت لب ، یک جراحی کم تهاجمی و سرپایی محسوب می شود که در مطب امکان انجام آن وجود دارد ؛ این عمل جراحی ، معمولا یک ساعت به طول می انجامد.

 

لیفت سانترال لب - دکتر موسوی

جراحی لیفت سانترال لب چگونه انجام می شود ؟

این عمل جراحی ، تحت بی حسی موضعی انجام می پذیرد و می تواند به طور همزمان با دیگر اعمال جراحی زیبایی صورت ؛ از جمله جراحی بینی انجام گیرد. جراح متخصص در جراحی لیفت سانترال لب با بهره وری از تکنیک های مخصوص این جراحی ، قسمت بسیار ظریفی از پوست لب فوقانی ( لب بالا ) را برداشته و به این ترتیب لب فوقانی را به سمت بالا می کشد. این جراحی در صورتی که توسط یک جراح حاذق و مجرب ، صورت پذیرد ؛ هرگز خطری به دنبال نخواهد داشت و طی آن هیچ ماهیچه یا عصبی قطع نشده و مشکل یا عارضه ای حادث نخواهد شد. در غیر این صورت ، علاوه بر بروز عوارض فوق الذکر ممکن است فرد دچار عفونت در محل زخم جراحی شده و همچنین با عوارضی اعم از آب آوردن لب و دفرمه شدن جای زخم جراحی روبرو شود. لذا اکیدا توصیه می شود به منظور انجام عمل لیفت کردن لب ، حتما به پزشکی که در این زمینه از توانمندی و تبحر لازم برخوردار است ، مراجعه کنید.

بررسی انواع تکنیک های لیفت لب

باید بدانید که روش های دیگری نیز برای بالا بردن لب ها وجود دارد که در میان آن ها لیفت مرکزی و ایتالیایی از جمله مهم ترین انواع سانترال لب هستند که در ادامه به بررسی مختصر هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت :

لیفت کناره های لب : فرم لب ها در داشتن چهره ای شاداب و زیبا بسیار تاثیر گذار است به گونه ای که امروزه با انجام لیفت کناره های لب  و بالا کشیدن آن ها ، می توان افتادگی های گوشه لب ها را بر طرف کرد . این مشکل اغلب زمانی به وجود می آید که پوست فرد با بالا رفتن سن دچار شل شدگی شود که پزشک برای بالا کشیدن لب ها از دو لایه بخیه ، که بخیه های داخلی و خارجی نام دارند استفاده می کند و فرد برای از بین رفتن جای اسکار در گوشه لب ها باید صبور باشد و نتایج قطعی این پروسه از دو تا چهار ماه قابل مشاهده هستند .

لیفت ساب نازال : در انجام لیفت لب ها به روش ساب نازال باید بدانید که پزشک با ایجاد برش کوچکی در زیر بینی پوست های اضافه را خارج خواهد کرد و به اتصال دو سر پوست در منطقه مورد نظر اقدام خواهد کرد . نتیجه داشتن لب هایی پر حجمی است که با لیفت لب از بخش مرکزی تا کناره ها این اقدام صورت خواهد گرفت .

لیفت لب ایتالیایی :  باید بدانید که لیف ایتالیایی شباهت زیادی با لیفت ساب نازال دارد زیرا در این روش نیز پزشک با ایجاد برش هایی در زیر بینی به فرم دهی لب ها اقدام می کند اما لازم به ذکر است که در لیفت ایتالیایی پزشک با جزئیات و دقت زیادی که دارد مانع از به وجود آمدن بافت اسکار در حجم زیاد خواهد شد.

لیفت لب به صورت مستقیم : پروسه ای که در لیفت مستقیم توسط پزشک انجام می شود شامل که بالا کشیدن پوست حاشیه خارجی لب بالایی منجر به پهن تر دیده شدن مرز بین بینی تا لب بالایی می گردد . در انجام لیفت مستقیم ، برشی روی عضلات ایجاد نخواهد شد در نتیجه روند بهبودی و نتیجه در مدت زمان کمی آشکار خواهد شد .

 

لیفت سانترال لب - دکتر نادر موسوی

 

مزایای جراحی لیفت سانترال لب

با افزایش سن پوست شل و افتاده می شود و بخش هایی از صورت نیز در اثر آن کشیده خواهد شد. این موضوع موجب می شود تا ناحیه قرمز رنگ لب ها به سمت داخل کشیده شده و در نهایت موجب نازک به نظر رسیدن لب ها شود. همچنین لب بالایی به سمت داخل کشیده شده و دندان های ردیف بالا را تحت پوشش قرار می دهد. در نهایت این امر ظاهری پیر در لب ها و دهان ایجاد می کند. در حال حاضر با انجام عمل لیفت سانترال لب می توان این تغییرات را بهبود بخشید و سبب جوان تر و زیباتر رسیدن فرم لب ها شد. با انجام این جراحی ناحیه قرمز رنگ لب ها بیشتر نمایان شده و این موضوع در زیبایی چهره و برجسته به نظر رسیدن لب ها تاثیر خواهد گذاشت.

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی لیفت سانترال لب هستند ؟

  • افرادی که فاصله لب بالا و بینی آن ها زیاد است.
  • اشخاصی که لب بالای آن ها باریک است.
  • افرادی که با غیرقرینگی در طرفین لب مواجه هستند.
  • اشخاصی که دندان های فک بالای آن ها با لب فوقانی شان پوشانده شده است ؛ گزینه مناسبی برای انجام جراحی لیفت  کردن لب خواهند بود.
  • جراحی لیفت سانترال لب ، در افرادی که گوشه لب های آن ها به سمت پایین متمایل است ؛ گزینه مناسبی می باشد.
  • افرادی که در نواحی اطراف لب های خود با چین و چروک های متعدد روبرو هستند ، نیز کاندید ایده آلی برای جراحی لیفت لب سانترال به شمار می روند.

شما همراهان عزیز و محترم ؛ می توانید در صورتی که از فرم لب های خود ناراضی هستید ، جهت انجام جراحی لیفت لب و بهبود فرم لب های خود با اطمینان خاطر به مطب دکتر نادر موسوی ، جراح پلاستیک بینی و صورت که در زمینه جراحی های زیبایی صورت نتایج درخشانی در کارنامه کاری شان دارند ؛ مراجعه فرمایید.

نمونه کار دکتر نادر موسوی از لیفت سانترال لب 

 

لیفت سانترال لب برای چه کسانی با محدودیت همراه است ؟

محدودیت برای افراد مبتلا به دیابت : متاسفانه افراد مبتلا به دیابت در صورت ایجاد زخم روی پوست خود با چالش مواجه می شوند ؛ زیرا روند بهبود آسیب وارده بر پوست به دلیل بیماری زمینه ای بسیار کند شود. در جراحی لیفت سانترال لب نیز این موضوع وجود داشته وهمین عامل منجر به تجمع آلودگی و عفونت خواهد شد.
همچنین استرس برای افراد مبتلا به دیابت خطر زیادی داشته و در طی ان قند خون بالا خواهد رفت. حال اگر در حین جراحی اضطراب زیادی را تجره کنید همین عامل می تواند به بدن شما آسیب وارد کند.

افراد مبتلا به ترومبوز وریدی، اختلالات انعقادی : در هر نوع جراحی برش های ایجاد شده بر سطح پوست خونریزی اندکی را در پی خواهد داشت ، حال اگر شما به بیماری های ترومبوز وریدی و مشکلات انعقادی خون مبتلا باشید ، خونریزی در بدن شما قابل کنترل نیست. همین عامل ریسک ایجاد عوارض در حین عمل را افزایش می دهد.

افراد مبتلا به تبخال دهانی (هرپس سیمپلکس ویروس) : ابتدا باید بدانید که دلیل ایجاد تبخال های دهانی وجود ویروسی به نام هرپس سیمپلکس است. در نتیجه لیفت سانترال لب می تواند این تاول های دردناک را به دیگر نواحی پخش کند.

افراد سیگاری : اغلب شما از تاثیرات منفی سیگار در بدن و هر نوع جراحی باخبر هستید ؛ زیرا نیکوتین موجود در آن رگ های خونی را تنگ کرده و فشار خون را کاهش خواهد داد. علاوه بر این نمی توان نقش مضر سیگار را در تضعیف سیستم ایمنی ، مشکلات تنفسی و بیماری های قلبی نادیده گرفت ، در نتیجه قبل و بعد زا جراحی سانترال لب به هیچ عنوان سیگار نکشید.

اقدامات قبل از لیفت سانترال لب

در صورتی که علاقمند به انجام جراحی لیفت  لب در گچساران هستید و مترصد انجام آن می باشید ؛ باید دستورالعمل های زیر را قبل از این عمل جراحی رعایت نمایید :

  • از مصرف برخی داروهای خاص ؛ از جمله داروهای رقیق کننده خون نظیر بروفن ، آسپرین ، ویتامین E و مکمل های گیاهی ؛ به مدت دو هفته قبل از عمل اکیدا خودداری کنید.
  • حداقل از 48 ساعت قبل از جراحی ، از مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل بپرهیزید.
  • در روز جراحی ، به هیچ عنوان آرایش نداشته باشید.
  • چنانچه نسبت به داروی خاصی آلرژی یا حساسیت دارید یا داروی مخصوصی مصرف می کنید ، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت سانترال لب

  • بعد از انجام این عمل جراحی ، تا چند روز باید بر روی موضع عمل شده ؛ کمپرس یخ قرار دهید و به این ترتیب از تشدید کبودی و ورم در محل جراحی خودداری نمایید.
  • به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه فشار به لب ها ، تا چند وقت بعد از عمل فقط غذاهای نرم میل کنید.
  • آرایش کردن تا 3 روز بعد از جراحی لیفت سانترال لب ، ممنوع می باشد ؛ زیرا تماس هر نوع ماده خارجی با لب ها ، منجر به کند شدن روند ترمیم زخم جراحی و اختلال در انعقاد زخم ناشی از عمل می شود.
  • مطابق با دستورالعمل پزشک معالج خود ، داروهایی که جهت کنترل درد برای تان تجویز شده را مصرف کنید.
  • اکثر افراد 48 – 24 ساعت بعد از انجام این عمل جراحی ، می توانید انجام امور روزمره خود را از سر بگیرند.
  • مصرف سیگار را تا دو هفته بعد از جراحی ، متوقف کنید ؛ تا روند بهبودی سریع تر صورت پذیرد.
  • افراد طی چند روز ابتدایی بعد از جراحی لیفت صورت نباید برروی صورت بخوابند.
  • چنانچه بخیه های استفاده شده در این عمل جراحی ، جذبی باشند ؛ نیازی به کشیدن آن ها وجود ندارد ، در غیر این صورت باید 7 – 5 روز بعد از عمل نسبت به کشیدن بخیه ها اقدام گردد.
  • پمادهای تجویز شده را طبق دستور استفاده نمایید و بر روی زخم های جراحی بمالید ، تا جای زخم های جراحی باقی نماند.
  • در هنگام مسواک زدن مراقب باشید که مسواک بر لب های تان فشار وارد نکند.

تغذیه بعد از لیفت سانترال لب

یکی از دغدغه های افرادی که به انجام لیفت سانترال لب اقدام می کنند ، نوع غذاهای مصرفی بعد از انجام این پروسه زیبایی می باشد. در حقیقت اطلاع از غذاهای مناسب در دوران نقاهت ، از اهمیت چندانی برخوردار است ، از همین رو پزشکان توصیه می کنند که در روزهای اولیه پس از عمل از غذاهای مایع یا نیمه مایع استفاده کنید تا از لب‌ های خود محافظت کرده و از آسیب به آنها جلوگیری کنید . غذاهایی که بعد از لیفت سانترال لب پیشنهاد می شوند عبارتند از:

خوراکی های سرد : در روز های ابتدایی بعد از عمل ، علاوه بر مصرف غذاهای مایع ، از خوراکی های سرد مانند ژله ، دسر سرد ، ماست و آب میوه استفاده کنید . مصرف این موارد به کاهش تورم و التهاب کمک می ‌کنند . همچنین از خوردن غذاهای داغ ، تند ، ترش ، شور که منجر به تحریک زخم ها و فشار به لب ها می شوند خودداری کنید.

سوپ : خوردن سوپ ‌های گرم می ‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند . ممکن است بخواهید سوپ ‌هایی با قوام نرم بخورید ؛ اما باید توجه کنید که سوپ به هیچ عنوان داغ نباشد و اجازه دهید که به محیط برسد.

پوره میوه و سبزیجات : میوه‌ ها و سبزیجات پوره شده و نرم نیز یکی دیگر از خوراکی های مصرفی است . شما می توانید از میوه ‌ها ، سبزیجات نرم ، هویج و آلو برای تهیه پوره استفاده کنید.

غذاهای جامد : پس از چند روز می‌ توانید به تدریج غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما مهم است که از غذاهایی که ممکن است باعث درد ، تورم یا کبودی بیشتر شوند خودداری کنید. این خوراکی ها شامل غذاهای پر ادویه ، تند ، اسیدی و سفت می شود که مصرف آن ها نیاز به مشورت پزشک دارد .

عوارض بی خطر لیفت سانترال لب در بازه های زمانی مختلف

خونریزی : این یکی از اولین عارضه‌هایی است که ممکن است در زمان ابتدایی پس از عمل لیفت سانترال لب رخ دهد. ایجاد خونریزی به مقدار کم معمولاً طبیعی و معقول است ؛ اما در صورتی که به میزان زیادی بوده یا به مدت طولانی ادامه داشته باشد ، نیاز به مراجعه به پزشک دارید.

کبودی پوست : این مسئله معمولاً در چند روز اول پس از عمل ظاهر می‌ شود و پس از 2 تا 3 هفته به طور کامل بهبود می‌ یابد ؛ اما در برخی افراد ممکن است در دوران بهبودی به صورت لک تغییر کند.

قرمزی لب : در هفته ابتدایی پس از عمل ، ممکن است لب‌ها قرمز و متورم شوند که معمولاً ناشی از واکنش طبیعی بدن به عمل جراحی است. اگر این عارضه با تب و درد شدید همراه باشد ، می‌ تواند نشانه‌ ای از عفونت باشد که نیازمند مراجعه به پزشک است.

عفونت : احتمال عفونت در جراحی سانترال لب بسیار کم است ؛ اما در صورت وقوع ، معمولاً با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها قابل کنترل و درمان است. اگر علائمی مانند تورم ، درد یا قرمزی محل عمل نمود پیدا کرد، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

بی حسی یا حساسیت زیاد : این مسئله ممکن است پس از عمل لیفت سانترال لب اتفاق بیافتد و به طور عمومی در مدت زمانی کوتاهی به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد، اما در برخی موارد ممکن است بیشتر طول بکشد.

ضعف در حرکت لب : بعضی افراد پس از عمل ممکن است حس کم‌ تری در حرکت لب داشته باشند که به دلیل تورم یا حساسیت می ‌باشد. این موضوع نیازمند صبر و وقت است تا بهبود یابد .

این عوارض معمولاً به تدریج بهبود می‌یابند و نیاز به مراقبت‌ های پزشکی و صبر دارند. اگر هر گونه نگرانی یا علامت غیرعادی داشتید ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

آیا لیفت سانترال لب دائمی است؟

یکی از سوالات متداول در مورد لیفت و کشیدگی لب به بالا این است که آیا این روش دائمی است یا خیر. یا چقدر دوام دارد؟ همانطور که در این مقاله گفتیم راه های مختلفی برای زیبایی لب ها وجود دارد که دائمی نیستند. برای مثال می توانید با تزریق ژل و فیلر لب های خود را پر، برجسته و زیبا کنید. اما برای حفظ فرم لب ها باید هر چند ماه یکبار پروسه مورد نظر را مجددا ترمیم کنیدکه نیاز به صرف هزینه و وقت است.

بزرگ کردن لب که شامل برداشتن بخشی از پوست آن است ، راه حلی دائمی برای بزرگی آن است. با کمک این روش دیگر نیازی به استفاده از بالم لب یا اسکراب برای پخش شدن آنها ندارید. البته نباید این نکته را نادیده گرفت که روند پیری و افتادگی پوست حتی در مرکز لب ها نیز به طور طبیعی ادامه می یابد ، بنابراین طبیعی است که در زمان پیری پوست اطراف لب نیز افتادگی داشته باشد و شاید تاثیر تمرکز بر روی لب ها کمی کاهش یابد و در این صورت باید گفت که رفع این مشکل اجتناب ناپذیر است و خواه ناخواه با افزایش سن اتفاق خواهد افتاد.

هزینه جراحی لیفت سانترال لب در گچساران

افرادی که تصمیم به انجام جراحی لیفت سانترال لب در گچساران ، دارند ؛ برای اطلاع از هزینه دقیق آن باید حضورا به مطب پزشک متخصص در این حوزه مراجعه نمایند و تحت معاینات و بررسی های لازم قرار گیرند.

سوالات متداول

  • نتایج سانترال لب تا چه مدت ماندگار است ؟

هرچند که نمی توان مانع روند پیری و افزایش سن و تغییرات پوستی ممکن شد اما به صورت کلی این جراحی با ماندگاری بالایی همراه است.

  • آیا برای انجام لیفت سانترال لب به بیهوشی نیاز است ؟

در صورتی که قصد انجام جراحی لیفت لب را به تنهایی داشته باشید ، می توان این جراحی را با بی حسی موضعی و داروی خواب آور انجام داد. در مواردی که این جراحی با سایر عمل های زیبایی همراه شود باید تحت بیهوشی عمومی انجام پذیرد.

  • آیا جای بخیه جراحی لیفت سانترال لب باقی می ماند ؟

بخیه های ایجاد شده در این عمل جراحی ، زیر بینی زیباجود و به صورت میکروسکوپی لحاظ می شوند ؛ از این رو اثر آن ها به وضوح قابل مشاهده نمی باشد و چنانچه اثر آن ها بر جای بماند می توان با متدهای دارویی یا جراحی مجدد آن را برطرف ساخت.

  • آیا لیفت سانترال لب باعث برجستگی در لب پایین نیز می شود؟

در کل باید گفت که به طور کلی با کشیدن لب بالا ، تغییری نا محسوس در لب پایین نیز ایجاد می شود اما تغییر اساسی در این پروسیجر ، به برجسته شدن لب بالا کمک بسزایی می کند و تاثیر زیادی بر روی لب پایین ندارد. این برجستگی به فرم کلی لب زیبایی می بخشد.

  • آیا با انجام لیفت سانترال لب ، افتادگی گوشه های دهان قابل اصلاح است ؟

افتادگی گوشه دهان ، از معضلاتی است که برخی افراد با آن روبرو هستند و این مسئله سبب افسرده یا غمگین به نظر رسیدن آن ها می شود ؛ متاسفانه با لیفت سانترال لب نمی توان این مشکل را مرتفع ساخت ، چرا که این جراحی صرفا موجب لیفت بخش مرکزی لب شده و تغییری در بخش های کناری لب ها و گوشه های دهان ایجاد نمی کند.

  • چه تکنیک هایی برای لیفت سانترال لب مورد استفاده قرار می گیرد ؟

با استفاده از تکنیک های مختلفی می توان عمل لیفت کردن لب ها را انجام داد. یکی از تکنیک های اصلی و رایج در این عمل بالا کشیدن لب ها و برداشتن قسمتی از پوست است. این برش در زیر بینی و درست بالای لب بالا ایجاد می شود و بدین ترتیب فاصله بین بینی  لب ها نیز کاهش پیدا می کند.